College toon lef !

De VVD verzoekt het College goed door te rekenen wat het effect is van uitbesteding van diensten en werkzaamheden die nu door de eigen organisatie worden gedaan (en dan geen appels met peren vergelijken).

Er zijn diverse bedrijven in onze gemeente die dezelfde werkzaamheden uitvoeren die nu in eigen beheer worden uitgevoerd.  En wanneer die bedrijven het personeel ook overnemen is de werkgelegenheid niet in het geding, goed voor diverse ondernemers in onze gemeente en voor de burger een bezuiniging.

Dat het College de 25% bezuinigingen op de eigen bedrijfsvoering heeft losgelaten, vindt de VVD een slecht idee. Kijk ook kritisch naar de eigen organisatie en leg de lasten niet eenzijdig bij de burgers, ondernemers en verenigingen neer!

VV Gieten
De uitbreiding van het Dr. Nassau College is mede door de niet aflatende inzet van de VVD fractie gerealiseerd. De harmonisatie van de (buiten) sportaccommodaties heeft geresulteerd in een notitie waar nagenoeg iedereen zich goed in kan vinden. De VVD is van mening dat VV Gieten ook een volwaardige accommodatie verdient en wil een lang moeizaam proces zoals bij het Dr. Nassau College voorkomen. De VVD geeft het College (en de voetbalclub) de opdracht mee om een proactieve houding aan te nemen en de nieuwe accommodatie binnen afzienbare tijd te realiseren.

Ruimte voor ontwikkeling:                                                                                                                              De VVD blijft zich inzetten voor het mogelijk maken van ontwikkelingen. Dit betreft zowel het bouwen van woningen in onze dorpen als het vestigen en/of uitbreiden van bedrijvigheid in vrijkomende agrarische gebouwen.

Hiermee ondersteunen we de leefbaarheid in de dorpen, dragen we bij aan het tegengaan van krimp en voorkomen we leegstaand. Voor alle duidelijkheid, we hebben het hier over alle dorpen en niet alleen over de kern dorpen.

Ook bij het nog vast te stellen bestemmingsplan buitengebied zullen we oog hebben voor ruime en vooral flexibele ontwikkelingsmogelijkheden voor zowel de toeristische- als landbouwsector. De VVD blijft zich sterk maken voor welstandsvrij bouwen!

Fractie VVD Aaenhunze

Willem Bartelds, Bert Hofsteenge, Bas Luinge en Henriette Rossingh