Amendement reserves sociaal beleid naar VAR

Tijdens de raadsvergadering van 17 december 2015 heeft de VVD fractie naar aanleiding van het agendapunt ‘vaststelling nota actualisatie reserves en voorzieningen’ een amendement ingediend welke met een meerderheid van stemmen is aangenomen.

Aanleiding voor de VVD fractie om dit amendement in te dienen was de overtuiging dat de gemeente consistent financieel beleid moet voeren. In het raadsvoorstel kreeg de raad het advies op diverse reserves op te heffen en toe te voegen aan de Voorziening Algemene Reserves (VAR), met als enige uitzondering de reserve Sociaal Beleid. De VVD fractie van mening is dat ook deze naar de VAR kan. Wanneer er extra geld nodig is voor sociaal domein kunnen we als raad op elk moment hiertoe een besluit nemen.

Dit voorstel kreeg tijdens de vergadering tot vreugde van de VVD veel steun met als eindresultaat eenduidig en helder gemeentelijk financieel beleid ten aanzien van de reserves.