VVD Aa en Hunze grote winnaar van de scholierenverkiezingen.

Vorige week dinsdag waren de scholierenverkiezingen op het Dr. Nassau College​ te Gieten. Wij zijn hier als grote winnaar uit de bus gekomen, met meer dan 30% van de stemmen!

De uitslag van de scholierenverkiezing op het Dr. Nassau College in Gieten luidt als volgt:

partij                 aantal stemmen                     zetels gemeenteraad Aa en Hunze

VVD                   103 stemmen (34,8 %)           8 zetels

GroenLinks       65 stemmen (22,0 %)            5 zetels

D66                   52 stemmen (17,6 %)             4 zetels

PvdA                 36 stemmen (12.2%)              2 zetels

CGB                  31 stemmen (10,5 %)              2 zetels

CDA                  9 stemmen ( 3,0 %)                 geen

Van de 331 leerlingen hebben er 298 gestemd.

Reactie lijsttrekker Bas Luinge:

“VVD Aa en Hunze is zeer content met de uitslag van de verkiezingen, het geeft toch aan dat wij als VVD Aa en Hunze goede standpunten hebben. Wat ons tevreden stelt is dat de jeugd dit ook vindt, wij als VVD Aa en Hunze willen er zijn voor al onze inwoners, maar ook zeker voor de jeugd. Met de uitslag van de schaduwverkiezingen van het Dr. Nassau college krijgt de VVD 8 zetels in de gemeenteraad, deze uitslag is een mooie opsteker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart''

Dit is een uitslag waar wij vanzelfsprekend erg trots op zijn, en waarmee wij ook de bevestiging hebben gekregen dat onze plannen veel jongeren zeer aanspreekt. Wij willen alle leerlingen van het dr. Nassau college erg bedanken voor hun uitgebracht stemmen, en het enthousiasme waarmee wij met elkaar in gesprek zijn gegaan. Ook alle docenten verdienen een grote pluim, want de leerlingen waren zeer goed voorbereid.

De VVD Aa & Hunze​ is er ook voor alle jongeren in onze gemeente, want de jeugd heeft de toekomst!