Richard Heling geïnstalleerd als wethouder van de gemeente Aa en Hunze

Richard Heling heeft zijn intrede gedaan als waarnemend-wethouder van de gemeente Aa en Hunze, een rol die hij op zich neemt tijdens de laatste fase van de ziekteperiode van Bas Luinge. Richard vervangt Bas, die in april van het vorige jaar werd getroffen door een herseninfarct. Gedurende de afgelopen twee termijnen werd de waarneming verzorgd door Nynke Houwing, maar zij had al aangegeven dat zij na 2024 niet meer verder wilde gaan.

De benoeming van Richard Heling tot wethouder betekent tevens de terugkeer van Roel-Poppe Lubbers naar de gemeenteraad van Aa en Hunze als raadslid voor de VVD. Wat betekend dat Henriëtte Rossingh-van Os de taak als fractievoorzitter vanaf nu op zich zal nemen.

We nemen dus afscheid van Nynke Houwing, die gedurende twee periodes Bas Luinge verving. Onze oprechte dank gaat uit naar Nynke voor haar inzet in deze periode, en we wensen Richard en Roel-Poppe veel succes!